10 informatii AdSense

Publicitatea contextuala de tipul Adsense sau AdChoices trebuie adaptata cat mai bine la site astfel incat sa se obtina un profit cat mai bun din dufuzarea acestor genuri de reclame. Crearea uni blog sau a unui site pe o anumita nisa sau dezvoltarea unui portal reprezinta doar prima etapa pe calea obtinerii de profituri prin publicitate contextuala. In plus, trebuie sa fii permanent informat despre evolutia Adsense si despre noile tehnologii de integrare si adaptare a publicitatii contextuale. Va prezentam in continuare 10 informatii pentru utilizarea cat mai optima a reclamei contextuale de tipul Ad Sense. Cele 10 exemple includ si date despre dezvoltarea Adsense pentru a cunoaste cat mai bine aceste principii de publicitate contextuala. Trecut, prezent si viitor in lumea publicitatii contextuale.

1. Progresele obtinute in software-ul pentru publicitate online
Dezvoltatorii cauta permanent sa imbunatateasca relevanta publicitatii targetate ce este afisata vizitatorilor. In prezent, relevanta unei tehnologii de tipul Adsense se bazeaza pe determinarea data de googleboti si mediaboti. Aceasta tehnologie functioneaza prin inserarea unui cod JavaScript in pagina web pe care urmeaza sa fie afisata reclama contextuala ce va fi accesata de utilizatori. Algoritmii se perfectioneaza in permanenta pentru a obtine o cat mai acurata potrivire la preferintele consumatorilor de publicitate.

2. Adaptarea (customizarea) mesajelor si publicitatea contextuala
Dezvoltatorii utilizeaza metode diferite pentru a determina varsta persoanelor care folosesc un computer personal sau unul asociat unei familii. Francezii utilizeaza aceasta forma de publicitate digitala intuitiva. Promovarea, in viitor, va fi capabila sa foloseasca mai multe informatii despre audienta pentru a influenta astfel utilizatorii de internet sa cumpere mai mult prin mesajele adaptate la ceea ce isi doresc aceste persoane.

Adsense-publicitate-contextuala3. Publicitate contextuala de tip afiliat
Unele companii aleg sa lucreze direct cu publisherii pentru ca acestia sa includa publicitate contextuala cea mai potrivita pe site-urile si blogurile lor. Aceste companii nu utilizeaza in general un software de redirectionare. About.com utilizeaza de exemplu serviciile Sprinks pentru a insera linkuri contextuale. Programul lor AdSense analizeaza continutul paginilor web si selecteaza apoi reclamele cele mai apropiate de continut.

4. Publicitatea contextuala si jocurile video
Dezvoltatorii au incercat sa includa publicitate contextuala chiar si in jocurile video. Sony’s Wipeout HD a fost unul dintre primele jocuri care a prezentat publicitate contextuala inaintea incarcarii jocului. Gamerii s-au plans si imediat advertiserii au inlaturat publicitatea din jocuri. In acea perioada publicitatea in jocuri a fost mai mult nefolositoare decat utila in interiorul jocurilor. De atunci acest tip de reclama s-a dezvoltat. Dezvoltatorii au cautat alte modalitati pentru a integra publicitatea contextuala in jocuri fara a intrerupe derularea sau incarcarea acestora. Universitatea din Luxembourg a creat un joc denumit AdRacer pentru a testa cele mai noi tehnici de publicitate. In timp ce playerul conduce, reclamele apar pe marginea drumului.

5. Publicitatea contextuala text in video
AdBrite a fost una dintre primele companii care au utilizat publicitatea de tip text in video (in-video text) pe Youtube. ScanScout folosesc General Catalyst Partners pentru a plasa reclamele peste video inainte ca acestea sa fie vizualizate. De asemenea, este posibila publicitatea video peste video. Tehnologia ScanScout functioneaza similar cu cea AdSense. ScanScout scaneaza clipul video pentru continut si apoi furnizeaza reclama pe baza continutului clipului video.

6. Billboards si publicitatea contextuala.
Companiile anticipeaza ca cercetarile vor conduce la instalarea (includerea) unor camere in panourile publicitare si astfel vor fi scanate chipurile persoanelor care vor trece prin fata acestora. Softul ii va funrniza advertiserului date importante cum ar fi: cate persoane au trecut prin fata panoului publicitar si cat de mult au urmarit reclama. Softul are capacitatea de a stabili si sexul persoanei care urmareste reclama cu un procent de exactitate de 85%. Barbatii si femeile pot urmari reclame diferite in functie de sexul persoanelor. Aceste campanii intentioneaza sa devina ultra-targetate pentru a directiona reclama numai catre persoanele care frecventeaza acea zona. Acesta este un alt exemplu de publicitate contextuala, metoda ce va fi disponibila in viitorul apropiat.

Google-and-Yahoo-Adsense7. Clipurile video virale si publicitatea contextuala
Campaniile Viral Video utilizeaza participarea audientei pentru a crea medii generate de utilizatori. Astfel, corporatiile, mediile de afaceri, vor incerca sa inteleaga audienta pentru a solicita dezvoltarea pentru mediile de informare generate de utilizatori. Consumatorii (de publicitate) vor deveni atrasi de mesajele care sunt relevante pentru ei spre deosebire de reclamele care au ca tinta audienta generala. Afacerile nu mai au astfel nevoie de control absolut cu ajutorul acestui soft pentru a stabili participarea consumatorilor.

8. Publicitatea contextuala si preturile
Publisherii si advertiserii sunt incurajati sa colaboreze pentru a maximiza profiturile pe care le pot obtine. Daca vor lucra impreuna, atat publisherii cat si advertiserii vor obtine profit. Advertiserii se bucura de abilitatea de a-si stabili propriile preturi pentru propriile produse. Insa si portalurile de tip Adsense (ca si in cazul AdChoices.ro) au un cuvant de spus in stabilirea preturilor de reclama pentru un produs. Google a introdus schema denumita Smart Pricing care permite ca preturile sa fie stabilite in mod dinamic. Yahoo! a optat pentru a stabili un pret pentru fiecare companie in loc sa utilizeze un software pentru a determina pretul unui produs.

9. Publicitatea contextuala si controlul
Publisherii sunt incantati de abilitatea de a imparti profiturile cu portalurile de publicitate contextuala inca de cand a fost introdus acest concept de reclama. Publisherii pot acum selecta si alege mai mult decat o singura platforma de publicitate contextuala. Publisherii au din ce in ce mai mult control pentru ca au capacitatea de a alege. Publisherii au de asemenea abilitatea de a selecta anumite categorii de reclama. De exemplu, un publisher stie ca o persoana care prefera un anumit gen de muzica poate avea preferinte si pentru anumite boxe cu care sa fie redata respectiva muzica. Asta ii permite publisherului sa controleze si sa selecteze publicitatea pentru a stabili aceasta conexiune.

10. Publicitatea contextuala si migrarea spre publicitatea bazata pe obiceiuri
Publicitatea bazata pe obiceiuri (Behavioral advertising) este urmatoarea etapa de publicitate contextuala. Acest tip de reclama inregistreaza obiceiurile utilizatorilor mai mult decat preferintele acestora. Multe persoane sunt stanjenite de anumite subiecte private care implica publicitatea targetata si astfel se stabilesc obiceiurile unei persoane pe internet. Publicitatea contextuala bazata pe obiceiurile utilizatorilor se va baza pe obiceiurile de navigare ale utilizatorilor chiar din prima sesiune de cautare pe motoarele de internet. De aceea, in viitor, doi utilizatori diferiti vor vedea reclame diferite chiar daca vor vizualiza aceeasi pagina de internet (unde este postat un banner de publicitate contextuala). Aceste „obiceiuri pe internet” vor fi supravegheate cu ajutorul cookie-urilor (cookies) stocate in computerul utilizatorului de internet. Multe companii sunt interesate de dezvoltarea acestei practici deoarece expertii au demonstrat ca un click poate fi determinat cu mai mare putere printr-un marketing bazat pe obiceiurile consumatorilor spre deosebire de vechile forme de publicitate contextuala pe internet.

This entry was posted in AdChoices Romania, Publicitate Contextuala and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>