Publicitate contextuala

Publicitatea contextuala este o forma de promovare ce foloseste reclame targetate, anunturi si bannere care se afiseaza pe un site in functie de continutul paginii unde este prezent codul de afisare. Reclama contextuala se adapteaza datorita softului inteligent folosit de contractorul/site-ul specializat de publicitate care furnizeaza codul de banner. Astfel, codul (de obicei un cod java) transmite informatiile despre continutul paginii (continutul text) care sunt analizate si prin softul inteligent de optimizare se alege din baza de date a portalului de publicitate cel mai bun anunt sau banner care s-ar potrivi pe pagina respectiva de site sau blog. In situatia in care nu este gasit un termen similar sau potrivit exact cu ceea ce se afla in pagina scriptul, portalului de publicitate livreaza un banner sau un anunt generalist, cu un cat mai mare impact. Pe scurt: daca nu se afiseaza un continut de publicitate similar si tangent cu pagina este difuzat un anunt cat mai bun ca si promovare si pret pentru publisher. Un astfel de script modern este folosit de Google Adsense dar si de portalul de publicitate Adchoices.ro. Cu cat bazinul de publisheri/advertiseri creste cu atat mai buna est epotrivirea contextuala, procentul de publicitate contextuala este mult mai mare ca si exactitate. Reclamele contextuale sunt selectate si „servite” in mod automat de sisteme bazate pe continutul afisat in pagina publisherului. Adchoices.ro sistemul de publicitate contextuala livrata pe site-ul publisherului pri acest sistem de script, fiind afisata reclama advertiserilor cea mai potrivita pentru continutul paginii pe care publisherul a instalat codul de reclama. Codul poate fi postat in toate paginille, fiind pus in zona de subsol (footer) de exemplu: in aceasta situatie codul adapteaza publicitatea in mod contextual, targetat pe fiecare pagina si adapteaza reclama (anuntul de reclama) la fiecare pagina deschisa de vizitator.

Cum functioneaza publicitatea contextuala?

Publicitate contextualaSistemul care livreaza publicitatea targetata scaneaza textul website-ului pentru cuvintele cheie existente si afiseaza anunturile pe pagina web in functie de respectivele cuvinte cheie. Reclama contextuala poate fi afisata pe pagina de publicitate inclusiv prin reclame de tip pop-up. De exemplu, daca vizitatorul ajunge pe o pagina cu informatii sportive si respectivul site afiseaza publicitate contextuala, vizitatorul poate vedea anunturi de la companii si firme care au legatura cu domeniul sportului sau care vand de exemplu bilete la meciuri sua echipamente sportive. In situatia in care nu sunt gasite anunturi de la astfel de companii sunt difuzate reclame generale cu impact mare pentru vizitatori. Publicitatea contextuala este o forma de promovare targetata in care continutul unui anunt de reclama este in corelare directa cu continutul unei pagini web in timp ce aceasta este afisata unui vizitator.

Furnizori de publicitate contextuala

Reclama targetataGoogle AdSense este primul furnizor important de publicitate contextuala. Acest sistem este folosit in mod similar dar la cara mai mica si de AdChoices.ro si se bazeaza prin furnizarea publisherilor (webmasterilor, administratorilor, posesorilor de site-uri) un cod JavaScript care odata introdus in continutul paginii afiseaza reclame relevante din portofoliul AdSense (sau in cazul pietei din Romania AdChoices.ro). Relevanta este calculata printr-un mediabot care indexeaza (traverseaza analizand) continutul paginii. Setarea este facuta de obicei pe tari si pe limba folosita in respectivele tari. Oferte similare cu Adchoices.ro funrizeaza AdSense, Yahoo! Publisher Network, Microsoft adCenter, Advertising.com Sponsored Listings (fostul  Quigo).

Impactul publicitatii contextuale

Publicitatea targetata are un impact major in orice campanie de obtinere de bani printr-un website (monetizare). Pentru ca publicitatea este mult mai targetata, mai adaptata, se obtin mai multe clicuri si se genereaza astfel profituri mai bune pentru proprietarul (administratorul) site-ului sau blogului.

Publicitatea contextuala a starnit si unele controverse prin folosirea tehnicilor cum ar fi third-party hyperlinking unde o a treia parte instaleaza un software pe computerul userului care interactioneaza cu browserul web (cum este de exemplu scriptul Java pe care este necesar sa il aveti instalat pe computer pentru a vizualiza bannerele si anunturile afisate si livrate prin cod JavaScript). Astfel, cuvintele cheie de pe anumite pagini sunt afisate ca si hiperlinkuri ce conduc spre site-urile advertiserilor.

Publicitatea contextuala inlocuieste astfel componenta de planificare a afisarii de publicitate. In loc ca oamenii sa aleaga optiunile de amplasare a publicitatii, aceasta functie este executata de computere printr-un soft care faciliteaza plasarea publicitatii contextuale pe mii de site-uri.

This entry was posted in Monetizare website, Publicitate Contextuala and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>