Variante publicitate contextuala

Publicitatea contextuala este publicitatea targetata care de obicei este distribuita printr-un banner sau banner pop-up pe un anumit site. Sistemele de publicitate contextuala (Contextual ad systems) tintesc publicitatea catre utilizatori specifici pe baza cuvintelor cheie din contextul unei pagini vizitate (de aici si denumirea de „context” in termenul de publicitate contextuala).
Publicitatea pe motoarele de cautare se bazeaza pe aceeasi metoda deoarece anunturile ce apar impreuna cu rezultatele cautarilor sunt afisate pe baza de publicitate contextuala, in functie de contextul paginii de afisare a rezultatelor de cautare. Publisherii si advertiserii liciteaza pentru utilizarea unor cuvinte cheie intr-un sistem performant controlat de portalurile de publicitate contextuala (cum este de exemplu AdChoices.ro). Publisherii si advertiserii beneficiaza de profit in urma promovarii prin publicitate contextuala cand se da un clic pe reclama si un vizitator ajunge de la acel banner pe site-ul targetat. Acest sistem este cunoscut in mod general sub denumirea de Coset per Clic (pay-per-click or PPC advertising).

Publicitatea contextuala prin afiliere a declansat si anumite alarme din cauza unor subiecte legate de intimitate din cauza instalarii unor softuri pe computerul userului printr-un proces cunoscut sub denumirea de „third-party hyperlinking”. In acest sistem, softul cauta in contextul paginii, site-ului sau in istoria userului (cache-ul browserului) si apoi afiseaza publicitatea in functie de continut si in forma unui hiperlink determinat de cuvintele cheie.

Reclama targetataGoogle Adsense este un program de publicitate contextuala, unul dintre primele de acest gen. Reclamele apar in rezultatele cautarilor prin intermediul Retelei de Continut Google. Dezvoltatorii pot participa prin adaugarea unor coduri (linii de cod Javascript) pe paginile proprii. In momentul in care codul este integrat, Adsense cauta reclame relevante folosind algoritmul de cautare Google. Reclamele contextuale vor fi afisate cand algoritmul gaseste o potrivire. Programul tine de asemenea cont de localizarea si limba folosita de vizitatori.

MSN AdCenter and Yahoo! Publisher Network sunt alte alternative pentru publicitatea contextuala si furnizeaza servicii similare. Aceste portaluri, la fel ca si AdChoices.ro, dau sansa proprietarilor de afaceri pentru publicitate de calitate iar posesorilor de bloguri si site-uri le pun la dispozitie un sistem competitiv si modern de publicitate contextuala.

This entry was posted in Bani din blog, Monetizare website, Publicitate Contextuala and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>